Bra exempel på snygga tryck

Logotypen och utseendet är väldigt viktigt för ett företag. Företagets profil är det som observeras och  har man först bildat en viss uppfattning om ett företag är det svårt att ändra den.

Därför är det en bra ide att ta hjälp av t.ex. colourpicture när du ska designa ditt företags logotype. Du kan få hjälp av colourpictures designatelje Det går också bra att ladda upp sin egen design och få den tryckt på valfri produkt t.ex. banderoller, skyltar eller vepor.

På internet har banners och andra typer av exponering kommit att ersätta mycket av den fysiska annonseringen,  men att synas i den verkliga värden är fortfarande viktigt.

Och hur trycket ser ut är fortfarande viktigt. Det kommunicerar vilken typ av företag man vill vara, om man vill vara modern eller uppfattas som mer traditionell.

Det finns naturligtvis också exempel på dåliga val av företagsnamn eller design. Det vanligaste är att man när man expanderar internationellt inte har kollat upp vad företagets namn betyder på andra språk. Också när det gäller tryck kan det bli fel eftersom en logotyp eller figur kan verka föreställa även något annat än vad den var tänkt att göra.

En bra design ska vara tydlig, fungera i olika medier, t.ex. digitalt, på print etc och inte lätt sammanblandas med något annat företags design.  Det är bra att jobba med enhetliga färger så att färgerna går igen i olika delar av företaget och i logotypen.

 

28 nov 2016